Kaş

Datça’dan maalesef ayrıldık. Maalesef  diyoruz çünkü o kadar tatlı insanlarla tanıştık ki bir sonraki yaz tatili için sözleştik , telefon numaralarımızı aldık ve hüzünle ayrıldık. Yaşadığımız yerler farklı olsa da iyi insanlar hala var ve bir masanın etrafında merhaba diyerek muhabbet etmek kâfi . Yolda olmanın keyfi de budur belki. Yeni yerler , yeni insanlar..

Mahşerin 4 Atlısı. Datça’da son akşam

Yaklaşık 300 kilometrelik yolu 4 saatte gidiyoruz. Aman dikkat dağ yolları oldukça virajlı.( Kamu spotudur ) Fethiye’de her sene gittiğimiz yerde yemeğimizi yedikten sonra 1 saatlik kalan yolumuza devam ediyoruz. Kaş’a yaklaşık 15 kilometre kala namı dünyaya mal olmuş meşhur Kaputaş Plajı bizi karşılıyor.  Kanyonun arasından akan tatlı suyun karıştığı mavinin en açık halinden laciverte doğru süzülen o denizi mutlaka yapılacaklar listenize eklemelisiniz.

187 basamak inmeden önce çekilen öz çekimlerin ardından yönetmen sandalyelerimizi ve şemsiyemizi plajın en sol tarafına kuruyoruz. İsterseniz 12.5 lira karşılığında siz şezlong kiralayabilirsiniz. Ayrıca 187 merdivenin yarı kısmında bulunan Kaş Belediyesi’ne ait sosyal tesisten makul fiyatlara yiyecek içecek alabilirsiniz. Başka alternatif yok.

Sandalyeler kuruldu , şemsiye açıldı. İçimiz içimize sığmıyor bir an önce turkuaz su ile kavuşmak istiyoruz. Suya koşar adım gidiyoruz fakat öyle hemen kabul etmiyor. Dalgalar bizi hemen kıyıya geriye sürüklüyor. Hırçın bir denize sahip Kaputaş Plajında yüzme konusunda iyi olmayanlar lütfen önlemini alsın. Zaten burada yüzmeye değil , deniz ile boğuşmaya gelebilirsiniz. 🙂

Yaklaşık 5 saat kaldığımız bu doğa harikası deniz bizi o kadar yordu ki Kaş için kalan yolu sen kullan diye birbirimize söylüyorduk 🙂 15 dakika sonra vardığımız Olympos Mocamp bizden günlük çadır başı 40 lira ücret aldı. İmkanları gayet yerinde fakat öyle bir arı sorunu var ki yemek yiyemezsiniz. Kahve yakarak tütsüleme yapan insanları gördük. Bir nebze de olsa işe yaradı ama yine de rahatsız edici bir durum. Özellikle çocuklu aileler için ciddi bir uyarı.

Yakınımızda bulunan Migros’tan alışverişimizi yapıp araba dolabımıza koyuyoruz. Bizi bayağı bir götürüyor fakat biraz da Kaş’a ait mekanları keşfetmekte fayda var. 3 kilometre uzaklıktaki şehir merkezine arabayla gitme gibi gaflete düştükten sonra yaklaşık yarım saat otopark sorunu ile boğuşuyoruz. Ardından Cumhuriyet Meydanı’nda ki kalabalığa merhaba diyoruz.

İsmi uzun kendisi kısa olan şirin arnavut kaldırımına sahip çarşısı kendine has bir havaya sahip. Vitrinlerde bulunan el emeği ürünler o kadar hoş ki hepsinden almak istiyoruz.  Sanat için sanat diyen emektarlarla tanışıp sohbet etme fırsatı buluyoruz. Yolumuz rampaya doğru çıktıkça nefesler yoğunlaşıyor. Ta ki Kral Mezarı’na kadar.

Eğlenmek için Uzunçarşı’da başınızı sağa sola çevirmeniz yeterli. Salaş meyhanelerden rock bara , yunan müzikleri yapan mekanlardan canlı müzik yapan yerlere kadar alternatif çok.

Kaş’ta plaj sayısı oldukça fazla ve güzel. Kimi yerlerin suyu soğuk olsa da suyun rengi sizi mutlu edecektir.Bunlardan bazıları ; Hidayet’in Yeri , Çakıl Plajları ve Aquarius. Yok siz su altınıda keşfetmek , fotoğraflamak isterseniz veya gökyüzünde süzülüp rüzgarı hissetmek isterseniz Kaş tam olarak size göre( Dalışseverler için Mısır Gezimiz).

+++ Olarak Kekova Turu’nu duyduk ve tavsiye ettiler. Biz gidemedik ama bir sonraki yaz tatilinde kesin gideceğiz.