Datça

Üniversite yıllarında otostop ile Ege Bölgesi’ni gezerken Datça sapa kalıyor diye gidememiştik. 2017 yazında da bayram tatiline denk geldiği için gidemedik. Bu sene gideceğiz diye yola çıktık . Bodrum’dan çıkmadan önce Datça Aktur Kamp Alanı’nı aradık fakat yine yer bulamadık. Araştırmalarımız sonucu Datça’nın Ege Denizi’ne bakan tarafında kalan Körmen İskelesi’nin hemen yanındaki Ederlezi-Körmen Kamp Alanı’nı keşfettik.

Mahşerin 4 Atlısı. Yaş Ortalaması 70. Muhabbetleri : Paha Biçilemez.
İbrahim Abinin 32. yaş günü. Uyudukları sayılmıyormuş.

Kamp alanını işleten 4 tane amcamız var. İkisi genç ikisi hafif yaşlı . Yaşlı diyemiyorum çünkü içleri hala 18 yaşındaki delikanlı gibi.  Muhabbetleri o kadar tatlı ki sırf ihtiyar delikanlılar için bile gidilir. Kamp alanının denizi dalgalı fakat tertemiz. Kumluk alan da var taşlık alan da. Serinlemek isteyen kamp alanından , suda dinginlik isteyen  Akdeniz tarafından denize girebilir.Kamp alanında suyu denizden çekilen bir havuz var. Çocuklar bayılıyor. Akşamları büyükçe bir mangal yakılıyor isteyen kendi etini pişirebilir. Her yerde hamaklar mevcut.Kablosuz internet var fakat bara yakın oturursanız daha iyi faydalanırsınız. Barda fiyatlar uygun. Bar dediğimize bakmayın aperatif yemekler ve içecek ihtiyacınızı da karşılayabilirsiniz. Misafirler kullansın diye masa sandalyeler kamp alanında fazlasıyla mevcut ve çadırlarınızın yanında. Elektrik her çadıra gelebilsin diye çekilmiş. Ortak mutfak alanı mevcut. Duş ve tuvalet fazlasıyla mevcut ve steril. Çadır başı günlük 35 lira vermeniz yeterli. Eğer isterseniz +5 lira karşılığında minik buzdolabı da alabilirsiniz. Öyle evinizdeki gibi soğutmuyor ama yiyeceklerinizin taze kalmasını sağlıyor. Her yer ağaçlarla kaplı ve o kadar huzurlu ki..

Körmen Kamp Alanı

3 gün kaldığımız Datça’da 2 gün kamp alanından akşamları hariç çıkmadık desek yeridir. Gece geç saatlere kadar ortak alanda kurulan masalarda muhabbet edip gündüz çadırımızın önünde kahvaltı yaptıktan sonra doğruca denize gittik. Datça’nın tertemiz suyu bize gün boyu ev sahipliği yaptı. Akşam Datça Şehir Merkezi’ni gezip tekrar  kamp alanındaki yuvarlak masa şövalyelerinin ev sahipliği yaptığı masada muhabbetimizi yaptık. Güzel dostlar edindik 🙂

Datça’nın Akdeniz tarafında yüzmek için tekne turu yapmaya karar verdik.  Minik şehir merkezinde güzelce gezdikten sonra limandaki tekne turlarından birisi ile anlaştık. 2 kişi için yemek dahil 120 liraya tüm gün eğlendik. Palamutbükü’ne kadar süren tekne turu bize mavinin her rengini fazlasıyla gösterdi.

Tekne dönüşü Datça’nın yerel lezzetlerinden olan bademli kahveden tattık. Bademin her türlü ürünü hoşumuza gitti fakat kahvesi biraz farklı geldi. Tavsiyem badem ezmesi ve badem lokumundan yana olacaktır.

Bademli Kahve

Datça’da akşama hazırlık yapan oldukça şirin meyhaneler var. Taze balığınızı ve mezenizi sipariş verip eğlenebilirsiniz.

2 kişi  200-250 lira ortalama fiyata felekten bir gece çıkarabilirsiniz.

Kamp alanı malum Datça’nın Ege Denizi’ ne bakan tarafta. Akdeniz ile Ege Denizi arasında 8 kilometrelik bir yol var. İncecik bir burun olan Datça’da vakit geçiren Can YÜCEL bu 8 kilometrelik ene sahip olan yarımadanın kısmen ortasında kalan  Eski Datça’da vakit geçirmiş. Öyle ki bir kafeteryada kendisine ait bir masa ve yarım bıraktığı içkisi de hala mevcut. Eski Datça’nın taş evlerini gezerken Can YÜCEL’de belki aklınıza gelir.

Bonus olarak Datça’nın uç noktasında bulunan Knidos Antik Şehri’ni de ziyaret edebilirsiniz. Muazzam bir denize sahip Knidos’u yerel rehberlerden aldığım bilgiye göre en az 3 tam günde gezebilirsiniz. Tarihi milattan önce 2000 li yıllara dayanan bu antik şehir badem çiçeklerinin arasında eski zaman mimarisini size tüm haşmetiyle sunuyor.